SuccesKriteriet

Episode 2.5 - Data, Jakob Jønck

5.59 visninger
7. februar 2019
Superiværksætteren Jakob Jønck vil med sit nye projekt revolutionere markedet for elektroniske kogebøger. Den nye app er i høj grad datadrevet og forsøger så vidt som muligt at gøre analysearbejdet for forbrugeren.

Femte episode af »SuccesKriteriet« sæson 2 handler om data, og hvordan man som iværksætter kan og bør gøre brug af det.

Jakob Jønck mener man kan bruge data til hele tiden at rette sit produkt til, så man kommer hen til det mål, man har sat sig. Det handler om at kunne gøre livet mere simpelt for sine brugere og huske på, at produktet skal laves til et menneske.

I dette program deltager Natalie Schluter, der er assisterende professor på IT-universitetet i København. Hun leder den nye bacheloruddannelse i data science, som byder velkommen til de første studerende efter sommeren. Hun giver sit bud på de tre typer af folk, som man bør have i sin start-up, hvis man vil følge med dataudviklingen.

I »Det lukkede rum« fortæller Jan Sirich, digital leder, der fortæller om de overvejelser og ting man skal have styr på i forhold til lovgivning og sikkerhed inden for dataområdet.

»SuccesKriteriet« udgives af Berlingske Business og er sponsoreret af Nordea.

Programmet er tilrettelagt af Ane Cortzen, Mia Svenningsen og Fannie Pramming.