SuccesKriteriet

Episode 1.7 - Gennemslagskraft, Andrea Elisabeth Rudolph

4.895 visninger
7. februar 2019
For Andrea Elisabeth Rudolph var det både en fordel og en ulempe at være kendt, da hun stiftede hudplejefirmaet Rudolph Care.

»Jeg havde helt klart et troværdighedsproblem i starten, fordi jeg var kendt fra underholdningsbranchen, og vi kan godt lide at holde folk i én kasse, og så er det der, de hører til... Men jeg kan mere end bare stå i et fjernsyn og sige »God aften og velkommen«,« siger Andrea Elisabeth Rudolph.

Hun trækker meget på et professionelt netværk: Der skal være god kemi, og de skal være gode mennesker, mener Andrea Elisabeth Rudolph.

»Der er så meget bullshit, der er så meget smartness og snak...«

Denne uges business angel - en engageret investor - er Jonathan Løw, som hos iværksættere kigger efter en blanding af business og idealisme: Det skal være en investering - han leder ikke efter emner til donationer - men de må meget gerne have et formål ud over det rent forretningsmæssige. Og så har han en lidt speciel test af, om der er kemi mellem parterne.

Til slut i »Det lukkede rum« giver Nordeas eksperter gode råd til opstarten. Denne gang er det Tom Carsten Jørgensen, leder af et team for erhvervsinitiativer, der fortæller om digitalisering af kontakten med banken.

»Succes Kriteriet« udgives af Berlingske Business og er sponsoreret af Nordea.

Programmet er tilrettelagt af Ane Cortzen og Fannie Pramming.